Een diep verlangen - Deel 1

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Ex-brugger
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 21:32

Een diep verlangen - Deel 1

Bericht door Ex-brugger » ma 25 okt 2010, 21:37

Een diep verlangen
Deel 1
Dit verhaal berust op fictie en alle namen zijn verzonnen.

Maandag. De eerste schooldag na de lange zomervakantie. Wat een koppijn. “Weer een eindeloos jaar in ‘t verschiet” dacht Danny. Snel kleedde hij zich aan, hoe moeilijk het ook ging. Hij had totaal geen zin aan zijn 2e jaar op het Lyceum. Toen hij beneden kwam zat z’n moeder al op de bank haar schoenen aan te trekken. Ondertussen deed ik m’n brood in het tosti-ijzer, wat tevens dienst deed voor het ontdooien van brood. M’n gedachten dwaalden weer af. Waar was ik mee begonnen en wat had ik gedaan...? Ik had dit heel anders op moeten lossen. “Nou, tot vanmiddag maar, hè!” zei m’n moeder in rap Fries toen ze naar buiten liep richting de auto om naar ‘t werk te gaan. Ze haalde me weer uit mijn overpijnzingen. Tegelijkertijd schrok ik van het tosti-ijzer; ik was nog steeds niet echt gewend geraakt aan het geluid wat het nieuwe apparaat maakte. Nadat ik m’n brood had gemaakt ging ik op de bank zitten en drukte de TV aan. Onder het journaal van Jan de Hoop dwaalden mijn gedachten weer af. Naar wat er de afgelopen weken was gebeurd; het contact op de profielensite op internet, de eerste stappen richting een relatie met een jongen en toen heel plotseling de liefdesverklaring van de Zweedse vriendin, Astrid. En natuurlijk de keuze die hieruit voortkwam; wie te kiezen, de totaalvreemde jongen, ontmoet op het internet, nog nooit in het echt gezien, maar wel altijd lieve woordjes van ingesproken krijgen. Óf de vriendin die ik inmiddels al dik 2 jaren ken en waarmee ik een hele goede klik had...
De keuze was dus niet moeilijk, ik ging voor mijn vriendin en liet het internet vriendje achter me, met een schuldgevoel, maar toch.
Na het eten ging ik naar boven om mijn tanden te poetsen en hierna ging ik met een grote schooltas richting school. Het was de eerste schooldag, dus vandaag de kennismaking met de mentor, de (nieuwe) klasgenoten en natuurlijk de stapel boeken meenemen. De klas beviel me heel goed, het leken me wel aardige mensen en de meesten zagen er wel goed uit.
De dag hierna begonnen de lessen weer. In de pauze kwam ik iemand tegen die ik heel graag tegenkwam; Rick. Ik had hem leren kennen op de Reddingsbrigade in ons Friese dorp. Hij zag er erg goed uit, maar was weliswaar veel te jong voor mij, ik was 14, hij 12... Toch kon hij mij erg opwinden, bijvoorbeeld die keren dat hij mij “pestte” tijdens het wachten voor de trainingen. Hij ging heel vaak bij me op schoot zitten, of drukte me helemaal plat... Ik deed vaak maar alsof ik het verschrikkelijk vond, maar intussen moest ik moeite doen om mijn stijve pik niet zichtbaar en voelbaar te maken...
Hij was een leuke babbelaar, maar nog echt een kind, een brugger...

Aangezien dit mijn eerste verhaal is, ben ik zeer benieuwd wat jullie vinden! Ik weet dat het verhaal vrij kort is, ik hoop het volgende deel, als dit deel natuurlijk goed ontvangen wordt, wat uitgebreider te schrijven...
Schrijvers waarderen reacties. Klik op deze link en geef eens een berichtje!
[i]"Wiskunde is een benadering van de werkelijkheid."[/i]

Gesloten