Groen licht (deel 27)

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Amexic
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Groen licht (deel 27)

Bericht door Amexic » zo 05 feb 2017, 12:45

Groen licht (deel 27)

Steven en ik studeerden samen af. Steven tekende zijn contract en ging aan het werk in een Gents ziekenhuis zoals ik gevreesd had. Ik vertrok eerst voor een zalige werkvakantie als verpleegkundige naar Zwitserland. Samen met een tweede verpleegkundige en een arts hadden we een grote groep kinderen onder onze hoede. Er gebeurde elke dag iets verrassend maar gelukkig waren het meestal banale ongelukken en verdrietjes.
Onmiddellijk aansluitend op het kamp volgde mijn 12 maanden legerdienst.
Ik zou er bloed prikken of thoraxfoto's nemen bij zo'n 20.000 Vlaamse jongemannen, nieuwe rekruten bij het Belgische leger. Tijdens de week bleef ik noodgedwongen in de kazerne overnachten.
In het weekend pendelde ik van Brussel naar m'n ouders en daarna naar Gent om Steven voor een te korte tijd te zien. Op maandagmorgen werd ik alweer in de kazerne verwacht.
Ik vond het verre van ideaal mezelf in stukken te moeten knippen. Ik werd door m'n ouders thuis verwacht, al was het voor de was die moest gebeuren. Er restte me dan ongeveer één dag Steven per week.
Van binnen wist ik al lang dat onze relatie een lege doos geworden was. Die legerdienst deed de rest.
Steven leefde zijn leven in de week. Ik zag restanten van feestjes in de vuilnisbak en in de vorm van wallen onder Steven's ogen.
Hij bleef een goede minnaar al vrijden we vaak wat heftiger, een manier van afreageren, denk ik.
Maar seks was alles wat er overbleef. Ergens onderweg waren we elkaar verloren.
De twijfel vrat aan me maar eigenlijk wachtte ik slechts op het juiste moment om onze relatie te verbreken.
Dat juiste moment, zelfs een ruzie, kwam niet. Ik raapte uiteindelijk de moed bij elkaar om te zeggen:
'Ik zie het niet meer zitten tussen ons.'