Gemaakte vriend, 3: Contact

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
Alex Thunder
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 21:19
Vul het getal in: 123

Gemaakte vriend, 3: Contact

Bericht door Alex Thunder » vr 30 okt 2015, 11:49

Het was ondertussen zaterdag geworden. Roy had in de afgelopen dagen niet veel aan Tjeerd gedacht. Hij was druk bezig geweest met de voorbereidingen voor de kerst. De kerstboom uitzoeken, kerstspullen shoppen, cadeautjes bedenken. Hij kwam bijna om in het werk. Die zaterdag had hij besloten een dag vrij te nemen. Hij zat op de bank, met een deken omgeslagen en een kop warma chocolademelk op de bank, luisterend naar kerstliedjes, toen de bel ging. Hij stond verbaasd op. Thomas kon het niet zijn, die was vandaag in de stad voor kerstspullen en boodschappen. Hij drukte op de intercom.
'Ja? Met wie?'
'Met Tjeerd. Mag ik binnenkomen. Mijn schakelborden bevriezen.'
'Tjeerd... wauw, ik had je niet verwacht. Kom vlug naar boven, je hebt geluk dat Thomas er niet is.'
Roy drukte op de knop en even later stond Tjeerd in de gang. Hij hing zijn jas op en Roy zag dat hij dit keer een wollen kersttrui droeg, zo te zien zelf gemaakt. Hij droeg ook een jogging broek met warme voering en een ketting met het bioscooplogo. Hij klopte de sneeuw even van zich af en keek Roy toen glimlachend aan.
'Daar ben ik dan, zoals afgesproken.'
'Kom binnen. Jemig, dat je door die sneeuw bent gekomen.'
'Ik voel weinig van de kou, maar of dat nou nog geen reden is om in T-shirt en korte broek te lopen. Ik moet me normaal gedragen.'
'Iets drinken dan? Of elektrocuteer je dan?'
'Verbazend genoeg niet. Mijn binnenkant is van een speciaal soort materiaal gemaakt, dat kan in alle vormen worden gegoten, verschillende functies behangen en is niet schadelijk voor dingen van vocht tot harde klappen. Ik kan mezelf volledig herstellen.'
'Dat is geweldig, wat een eer om je vriend te zijn.'
Plots begint Tjeerd geheimzinnig te glimlachen.
'Ik heb nog een verassing voor je. Ik ben een paar dagen in het lab geweest omdat ik geüpdatet en nagekeken moest worden. Ik heb een verassing voor je.'
Uit zijn borstzak haalt Tjeerd een USB-stick. Hij legde die in Roy's hand.
'Een van de meest moderne sticks die er is. 600 Yottabyte*, alles over mij staat erop. Handleiding, updates, alles.'
'Dus... ik kan je update?'
'Ja, zo snel je alles kent.'
Roy pakte zijn laptop en plugde de USB-stick in. Meteen werd hij overdonderd door een stroom aan codes en schermen. Tjeerd legde zijn hand op Roy's schouder.
'Rustig maar. Er staat een programma op die je laptop update, wist je dat er eigenlijk maar 70% van je volledige opslag wordt weergegeven. Dit programma opent de andere 30% en dat is echt heel veel in de meeste gevallen.'
Het scherm werd zwart en de laptop startte opnieuw op. Alles stond er nog op, bestanden, foto's en alles. Er was wel een bestand aan bijgevoegd: 'Tjeerds wereld.'. Tjeerd gaf Roy een kabel en deed een stuk van zijn shirt naar beneden, een rond gat werd zichtbaar. Roy plugde het USB einde in zijn computer en het andere, een tv-kabel achtige, in het gat in Tjeerds nek. Tjeerds ogen werden meteen wit, in plaats van de paarsachtige kleur die ze normaal hadden. Hij bleef rustig rechtop zitten. Even later ging er een scherm open, het leek een soort computerspel, een beetje 'Age of Empire' achtig. Behalve dat de figuurtjes allemaal moderne mensen leken. En een poppetje herkent Roy, het was Tjeerd. Blijkbaar praatte hij met een vriend, een soortreusachtig figuur, met een soort bontkraag en een zwaard op zijn rug. Roy liet de twee en begon in de codes te neuzen. Hij begreep vrijwel alles, al moest hij voor sommige even terug schakelen.
Maar... hij was zo op het scherm geconcentreerd dat hij Thomas niet had horen thuiskomen, totdat die ineens door de woonkamerdeur kwam.
'Man, je wilt niet weten.... Wat doe jij nou!' riep Thomas uit.
Thomas keek verbaasd naar Roy en Tjeerd, en hoe Tjeerd verbonden was met de laptop van Roy. Hij had de enorme lading tassen op de grond gezet.
'Thomas....' zei Roy verschrikt. 'Wat...wat doe jij hier?'
'Ik woon hier, de vraag ik wat jij doet. Is dat die gast uit de bioscoop?'
'Euh... ja. Nou... dat is... een apart verhaal... Maar ik weet niet of ik het mag vertellen.'
'Waarom niet? We zijn toch vrienden.'
'Het is nogal een bijzonder verhaal. En als de verkeerde mensen erachter komen?'
Thomas begon boos te worden.
'Oh... is dat zo!? Dus ik woon al jaren met je hier en nu vertrouw je me ineens niet meer!?'
'Dat is het niet.'
'Zeg het me dan!!!'
Roy beet op zijn lip, zou hij dit wel doen?




*Yottabyte is de grootste byte. Een Yottabyte is 1000,tot de 8ste macht, kilobyte.

Gesloten