Jurïel: Deel 1.

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten

Wat vind je van dit deel?

Peiling eindigde op di 03 nov 2015, 18:35

Ik vond het super!
2
33%
Ik vond het goed!
2
33%
Ik vond het redelijk!
2
33%
Ik vond het slecht!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 6

Peter Pan
Berichten: 5
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 16:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Rotterdam

Jurïel: Deel 1.

Bericht door Peter Pan » di 27 okt 2015, 18:35

Dit is mijn eerste verhaal hier op de site dat is gebaseerd op mijn eigen leven maar ook zitter er veel van mijn fantasieën in zoals de naam van mij (Jurïel) is fictief net als de namen van de vrienden van Jurïel, ik zou graag wat feedback willen van mensen die mijn verhaal hebben gelezen vooral zodat ik me beter kan aanpassen aan de tips van andere mensen ik zal uiteraard door schrijven als ik veel positieve reacties zie. :D
Als ik zinnen schuingedrukt begin te schrijven betekent het dat ik dat aan het denken ben
gr -Juriël.


De avond die ik niet ga vergeten.

"Wakker worden Jurïel, het ontbijt staat klaar". Word er geroepen door moeder.
"Pff, ik kom eraan". roep ik zuchtend terwijl ik met tegenzin het bed uit ga en naar de eetkamer loop.
"Mam ik heb nog een paar dagen vakantie mag ik niet even uitrusten". zeg ik een beetje chagrijnig.
Maar Moeder grinnikt alleen maar en zegt toch maar eens "goedemorgen Jurïel".
"Hetzelfde", zeg ik tegen moeder, terwijl ik alvast naar de eettafel loop en merk ik op dat mijn broer in de keuken staat ik glimlach even naar hem en krijg er een glimlach terug.
"Goedemorgen, slaapkop". hoor ik mijn broer zeggen vanuit de keuken.
"Goedemorgen Jason wat ben je jammer genoeg er ook weer", zeg ik plagend tegen hem.
hoewel Jason al druk bezig is met zijn opleiding in Bedrijfseconomie heeft hij vaak toch de tijd om bij ons langs te komen, hij heeft op zijn middelbare school de sector Economie gegaan waar ik nu ook in zit.
"Mam mag ik zometeen met Maikel en Lisa naar de stad? we willen graag wat drinken en nieuwe kleren halen voor de disco dat al morgen is". begon ik weer en verbrak daarmee ook de stilte aan tafel.
Maikel en Lisa zijn mijn beste vrienden we zitten al sinds groep 4 in de zelfde klas ik weet alles van hun en hun ook van mij bijvoorbeeld dat ik op jongens val, toevallig zijn ze ook broers en zussen van elkaar maar dat wist ik pas na een tijdje ze lijken niet echt op elkaar je zou je jezelf echt afvragen of het wel waar is als ze het je zouden vertellen voor de eerste keer.
"tuurlijk mag dat doe ook maar de groeten aan hun ouders", zegt mijn moeder terwijl ze haar pinpas aan mij overhandigt.
ik eet mijn ontbijt op en ga dan tandenpoetsen, douchen, kleren aantrekken en loop naar de schuur om mijn fiets pakken en fiets richting het huis van Maikel en Lisa.
Na wel 6x aanbellen komt Lisa eindelijk de deur openmaken.
"Dat duurde lang ik en maikel zijn al klaar!!!".
"Jajaa, ik ben blij dat de deur voor mij toch eindelijk open is". zeg ik lollig.
"haha graag gedaan, MAAIIIKEEEEEL!!!!! we gaan". hoor ik Lisa hard roepen.
een ogenblik later staat maikel voor me en geef ik hem een "box".
we lopen de winkelstraat in die letterlijk 10Meter voor hun huis begint binnen.
J: "ik moet eigenlijk nog naar de H&M om kleren te kopen voor morgen jullie ook?"
L: "nee, we hebben al kleren gehaald ik zei toch dat je gister met ons mee moest gaan". zegt ze er gelijk achteraan.
Ik loop de H&M binnen en zoek wel een uur voor kleren tot ik een outfit kies die ik als eerste wou aandoen maar verder bleef zoeken ik reken af bij de Kassa en loop samen met Maikel en Lisa naar een klein Terrasje waar we alledrie een Cola bestellen.
M: "wat een lekker weertje om hier even wat te drinken, jammer dat het maandag niet zo lekker weer word als nu".
J: "dat komt omdat we school hebben".
met zijn drieën lachen we en praten even en gaan dan naar huis.
"heb je nieuwe kleren gekocht? hoeveel kosten ze? (blablabla). begint mijn moeder als ik de woonkamer binnenloop.
"Ja hoor mam het was heel leuk in de stad Met Maikel en Lisa". zeg ik lachend terwijl ik op de bank plof.
"haha heb je dan tenminste niet een leuke jongen gezien?". vraagt moeder nieuwsgierig.
"nee". zeg ik met een roodhoofd.
"je hoeft je niet te schamen hoor schat ik vind het hééél leuk om over liefde te praten".
Mijn moeder was de eerste persoon dat wist dat ik homo ben ze had het eigenlijk heel begripvol opgenomen wat een schat is ze.
"hmm oké, ik heb er wel een leuke gezien hoor hij werkt in H&M maar ik kreeg alleen een glimlach terug". zeg ik een beetje teleurgesteld.
"nou nou er zijn genoeg mensen in de wereld dan een jongen dat in H&M werkt, ga maar je tanden poetsen gelijk op bed liggen het is al laat en je moet je nog klaar maken voor morgen".
"oke mam". ik geef haar een kusje en doe dan wat ze zegt, als ik op bed lig denk ik na over dingen.
Ik hoop dat er leuke jongens zijn op het feestje en ook op school hoewel ik dit niet hardop durf te zeggen voordat ik aangevallen word maar, ik mis school eigenlijk ik mis het omdat vorig jaar mijn liefde van mijn leven (ookal wist hij dat niet) weg was gegaan naar een ander school, wat zou ik graag niet meer alleen willen zijn, maar dat komt wel eens nu maar slapen.

Ik lig wakker in mijn bed en kijk naar de tijd. 2 uur al wauw tijd gaat snel en waarom had mijn moeder mij niet wakker gemaakt?
ik hoor wat gepraat en gehuil beneden en ren snel naar beneden en schrik en krijg gelijk tranen als ik zie wat er gebeurt.
"PAAPAAAA!!!!!!!!". ik ren naar hem toe en knuffel hem heel hard.
Mijn vader is een journalist dat voor een maand naar Syrië is gegaan om daar via de tv ons op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurde ik keek elke dag naar een beeldscherm maar nu staat hij hier voor me met zijn armen om mijn heen!
Papa geeft mij een kusje op mijn voorhoofd en zegt: "ik zei toch dat ik terug zou komen Jurïel heb je je wel gedragen?".
"Nee hij was een echte lastpak heel de vakantie lang". zegt jason sarcastisch.
"Wat een verassing ik dacht dat er iets ergs was omdat mama mij niet wakker maakte, ZOALS ZE ALTIJD DOET". zeg ik gespeeld boos.
M: "nee, ik wou dat je klaarwakker was om je vader te zien en ik heb ook nog iets voor ons hoor". zegt ze terwijl ze naar de kast loopt daaruit haalt ze Monopoly tevoorschijn.
P: "haha, net als oude tijden". reageert hij met een kus die hij aan moeder geeft.
Na wel denk ik een paar jaar hebben gespeeld zijn we toch klaar (eindelijk).
"ik ga me maar omkleden voor de Disco". zeg ik op de trap.

als ik aan kom rennen staan maikel en lisa al voor de deur.
L&M: "EINDELIJK BEN JE ER".
J: "haha sorry vertraging kom we gaan naar binnen".
eenmaal binnen gaan we gelijk naar bekende toe na een rondje door bijna heel het zaal gaan we met zijn drieën dansen tot Lisa word gevraagd door een jongen om te dansen waar ze ja op heeft gezegd.
J: "nou dan zijn wij 2 over".
wat had ik het mis want toen kwam er een meisje die Maikel vroeg om te dansen waar hij ook akkoord op is gegaan dus liep ik maar naar de kant en keek wat om me rond tot een jongen naast me kwam zitten.
"hey, waarom zit je hier alleen? ga lekker op de dansvloer dansen". zegt hij met een brede lach.
"Uhh.. nee bedankt ik zit hier goed ik was daar net al".
"nou oké dan, mijn naam is Angelo wat is die van jou?". hij ging naast me zitten en kwam ook gelijk wat dichterbij zodat hij kon praten in mijn oor. (wat ook handig is als er muziek op volume 1000 staat)
"Ik heet jurïel".
"ahhh leuke naam hoe oud ben je je ziet er wel klein uit".
Natuurlijk moest het weer gaan over mijn lengte.
ik glimlach een beetje ongemakkelijk, "ik ben 15 kijk maar op mijn ID". en laat hem mijn ID-kaart zien.
"oh oke haha ik ben 16, maarreh sorry had niet over je lengte moeten beginnen komt denk ik omdat ik zo lang ben haha".
"geen probleem Angelo". grinnikte ik.
na een tijdje gepraat te hebben vraagt hij of ik even met hem naar zijn jas ga om wat geld te halen en omdat ik toch niks te doen had liep ik met hem mee, eenmaal bij zijn jas zoekt hij inderdaad zijn geld. "Gevonden!". zegt hij met een glimlach. "goedzo, zullen we nu teruggaan?". lachte ik. ik draai me om maar Angelo houdt mijn hand vast en trekt me naar hem toe en kust me gelijk, ik beantwoord zijn kus maar al snel word het een tongzoen zo blijven we enige tijd doorgaan tot we besluiten terug te gaan om niet betrapt te worden.

Terwijl we naar buiten lopen richting de bus praten we even over het feestje.
M: Wie was die jongen waarmee je praatte eigenlijk Juriël?".
mijn hoofd word rood, Hoe heeft maikel dat kunnen zien het was heel druk?
L: "Jurr heeft een vriendje Jurr heeft een vriendje". zegt ze plagerig.
J: Nee stop maar weer, Angelo is gewoon iemand die ik heb leren kennen die liet mij niet in de steek!!", zeg ik gespeeld boos.
M: "oohh jongen heeft een naam dus?".
J: "Ja maar ik heb niet eens een telefoonnummer van hem hoe zal ik ooit nog contact met hem kunnen hebben". zeg ik een beetje teleurgesteld.

om 7:30 gaat mijn wekker af, ik sta op en kijk gelijk naar de tijd.
HET IS AL HALF 8 IK KOM TELAAT
ik haast mij heel snel op school doe ik mijn fiets snel op slot en ren naar de Aula waar onze nieuwe klas moest verzamelen ik kom binnen en bots per ongeluk tegen een jongen aan en krijg gelijk een warm gevoel in mijn buik als we elkaar aankijken.
"Angelo?..".

Door de aanwezigheid van een persoon verandert er heel wat thuis & wat doet Angelo nou op zijn school zou hij daar op school zitten of niet?
Is you somebody's baby? if you ain't boy what we gon' do?

Gesloten