De Danser hfdst. 2

Plaats hier je eigen verhalen.
Gesloten
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

De Danser hfdst. 2

Bericht door dkz09 » ma 17 feb 2014, 19:03

“Schat, ik zie je vanavond thuis”, zegt Sander als ze even later buiten staan.
“Mis je nu al”, antwoordt Rick en geeft Sander een kus.
“Jij bent echt een gek mannetje”, lacht Sander terwijl hij op zijn fiets stapt.
“Maar wel jouw gekke mannetje”, zegt Rick zo droog mogelijk.
“En daar ben ik super blij mee”, zegt Sander en geeft Rick nog een zoen.
“Ga nou maar anders ben je te laat”, zegt Rick liefdevol.
“Ik zie je vanavond”, zegt Sander terug en wil weg fietsen.
“Niet stiekem met één van die jongens vreemd gaan … En krijg ik geen zoen meer tegenwoordig?”, lacht Rick, die Sander bij zijn arm vasthoudt.
“Ik wil alleen maar jou en dat weet je … En kom eens met je gezicht, er zit volgens mij nog wat champignonsaus naast je mond.”, zegt Sander zo serieus mogelijk.
Rick doet wat hem gevraagd wordt, ook al heeft hij een vermoeden wat Sander van plan is. Langzaam buigt hij zijn hoofd naar Sander en op het moment dat Sander hem een zoen wil geven, drukt Rick zijn mond op die van Sander. Als ze elkaar na een tijdje loslaten, kijken ze elkaar verliefd aan.
“Schat nu moet ik echt gaan anders ben ik te laat.”, zegt Sander en geeft Rick een laatste snelle kus en fietst weg.

“Zo is iedereen er?”, vraagt Sander als de jongeren de dansruimte binnenkomen.
“Ja.”, roept iedereen tegelijk.
“Nou dan gaan we gelijk van start … Als iedereen zijn plaats in neemt dan beginnen we met de opwarming … Oh ja aan het einde van de les heb ik nog een mededeling.”, vertelt Sander.

Als iedereen zijn plaats heeft ingenomen, begint iedereen aan het warm maken van de spieren. Na vijf minuten is iedereen opgewarmd en richt iedereen zich naar de spiegelwand. Dan begint Sander met de uitleg van een dansmove.

“Allemaal opletten en gelijk meedoen.”, roept Sander terwijl hij de groep aankijkt via de spiegel.
“Daar gaan we dan … Linker arm naar boven en dan de arm tegen de klok indraaien … Dan het de rechter arm naar boven en met de klok mee draaien … Dit doen we afwisselend … Daarbij gaan we op de plaats lopen … Als iedere arm twee keer rond is gegaan maken we een sprong.”, legt Sander uit.
“Dit gaan we even een paar keer doen … O ja bij de sprong trek je je benen zover als je kan in.”, deelt Sander nog mee.
Dan begint iedereen aan de dansmove. Als Sander ziet dat iedereen het onder de knie heeft, gaat hij verder met de uitleg. Als iedereen even later de move onder de knie heeft, gaat Sander weer met zijn rug naar de groep staan en kijkt hij iedereen via de spiegel aan.
“Oké, dit is perfect maar nu gaan we de hele dansmove vanaf het begin doen … Maar we doen dat natuurlijk op muziek … Als iedereen begin positie wilt aannemen … Dan beginnen we bij drie.”, deelt Sander mee en zet de muziek aan.
“Eén, twee, drie en linkerarm in de lucht.”, roept Sander boven de muziek uit.
Hij kijkt naar iedereen in de spiegel terwijl hij de dansmove mee doet.
“Oké, hij ging prima … Nu gaan jullie hem nog een keer doen op muziek.”, motiveert Sander de groep.
“Eén, twee, drie.”, zegt Sander
“Nathalie sprong kan beter …. Kurt niet te hoog springen … Jelle hou rekening met degene naast je.”, roept Sander naar de groep.

“Oké, dit was hem voor deze week.”, zegt Sander als hij de muziek uitzet.
“Sander, je had nog een mededeling … Dat zei je voor je de les.”, merkt Nathalie op.
“Dank je voor het helpen herinner Nathalie … Wij gaan de komende weken keihard aan het werk … Omdat jullie binnenkort een show gaan geven … Die plaats gaat vinden in de schouwburg.”, legt Sander uit.
“Wooh!!”, klinkt het uit iedereen zijn mond.
“Niet alleen jullie maar ook de andere twee groepen doen dan ook een dans … Alleen zijn jullie wel degenen die verder de show op jullie dragen …. Maar ik weet alleen nog niet wanneer het plaats zal vinden … Dat ligt er aan hoe snel alles rond is … En momenteel zijn jullie de enigste die hier van weten … De rest breng ik pas op de hoogte als het helemaal rond is.”, legt Sander uit.
“Dus we gaan voor een publiek optreden?”, vraagt Jelle.
“Dat is wel de bedoeling als het doorgaat … Want voor een lege zaal met lege stoelen is ook niks.”, antwoord Sander lachend.
“Wanneer is het zeker?”, vraagt Kurt.
“Als alles mee zit dan weet ik het volgende week honderd procent zeker.”, antwoord Sander.
“Dus nog niks tegen de andere groepen zeggen of thuis?”, vraagt Sander dan aan de groep.
“Ja.”, roept de groep in koor.
“Mooi, dan zie ik jullie volgende week dinsdagavond weer.”, zegt Sander dan tot besluit.

Waarop iedereen zijn spullen pakt en richting de kleedruimtes gaan. Intussen maakt Sander de dansruimte helemaal netjes. Daarna pakt hij zijn spullen en checkt de kleedruimtes nog even, nadat de laatste van de groep weg is. Als dat gebeurt is, meldt hij zich af bij de beheerder van het buurcentrum en gaat naar huis.

Als de fiets even later in de schuur staat en Sander in de gang zijn jas uit doet en ophangt, klinkt er geluid van de tv van uit de woonkamer.
‘Rick en de sportzender … Elke dinsdag- en donderdagavond als hij thuis komt staat de sportzender op … Waar dan meestal voetbal op te zien is … Waar Rick dan helemaal in opgaat … Ook al is geen support van welke club … Rick weet veel van sport maar zal niet snel zelf bij een voetbalclub of welke sportclub dan ook voegen … Wel gaat hij op deze avonden ook nog naar de sportschool … Dat dan weer wel.’, denkt Sander bij zich zelf.

“Hoi schat, heb je lekker gesport?”, vraagt Sander als hij de woonkamer in loopt.
“Ja, de varkenshaas met champignonsaus zijn er weer af.”, lacht Rick terwijl hij Sander nakijkt die gauw de keuken in duikt.
“Wil jij ook nog wat te drinken?”, vraagt Sander vanuit de keuken.
“Ja, doe maar een gemeentepils.”, antwoord Rick netjes.
“Wat is nou weer een gemeentepils?”, vraagt Sander een beetje verbaast.
“Dat wat uit de kraan komt.”, lacht Rick.
“Dat wist ik wel … Wou je even testen.”, lacht Sander terwijl hij uit de keuken komt.
“En hoe was de dansles?”, vraagt Rick als Sander naast hem op de bank zit en zijn arm om hem heen slaat.
“Heerlijk gedanst … De varken en haas met de champignonsaus zijn er bij mijn ook af.”, grinnikte Sander.
“Je hebt ze toch niet te hard aangepakt he?”, vraagt Rick.
“Nee, totaal niet … Ik heb ze zelf verteld dat ik bezig ben om een show te organiseren in de schouwburg.”, zegt Sander.
“Maar dat is toch nog niet helemaal zeker.”, merkt Rick op.
“Dat heb ik ook gezegd … Heb volgende week donderdagochtend een gesprek met Tijn van de schouwburg.”, antwoord Sander.
“Hoop dat het gaat lukken schat … Anders moet je iedereen teleurstellen.”
“Ik heb het alleen aan deze groep verteld … Want zij gaan die show dan vooral dragen … De andere twee groepen doen misschien maar twee dansnummers.”, deelt Sander mee.
“Oké, de andere vertel je het pas als het zeker is?”, vraagt Rick.
“Ja, dan maak ik het aan iedereen bekend … Denk dat we er nu wel genoeg over hebben gehad.”, antwoord Sander en geeft Rick een zoen.
“Helemaal eens … Ik was voetbal aan het kijken volgens mij.”, zegt Rick terwijl zowel zijn glas als dat van Sander van de salontafel pakt.
“Hoeveel staat het eigenlijk?”, vraagt Sander terwijl hij zijn glas drinken aanneemt.
“Het stond drie tegen twee volgens mij.”
“Stond?”, vraagt Sander met op getrokken wenkbrouwers.
“Ja, het is inmiddels afgelopen … Het is nu kunstschaatsen.”, antwoord Rick terwijl met zijn hoofd naar de tv knikt.
“Net dansen.”, zegt Sander terwijl hij helemaal in trance naar de tv kijkt.
“Ja klopt, maar wel op ijs.”, zegt Rick.

Als het kunstschaatsen voorbij is, gaat Sander zich boven douchen en intussen ruimt Rick beneden de boel op en doet de lichten uit. Als hij boven komt, staat Sander nog onder de douche. Rick begint vast zijn tanden te poesten.
“Schat ik ga vast naar bed zie je zo.”, zegt Rick als hij klaar is in de badkamer.
“Is goed schatje.”, klinkt het van onder de douche.
‘Wat ben ik toch blij dat ik mijn altijd douche als ik thuis kom van de sportschool.’, denkt Rick bij zich zelf. Dan hoort hij de kraan van de douche dicht wordt gedraaid en even later ziet hij het licht in de badkamer uit gaan. Ook het licht op de overloop gaat uit. Dan komt Sander de slaapkamer binnen en sluit de kamer deur.

“Slaap lekker schat.”, zegt Sander terwijl hij ook in bed gaat liggen.
“Jij ook schat.”, zegt Rick die tegen Sander aan kruipt en een zoen geeft.
“I love you.”, fluistert Sander en geeft een zoen terug.
“Dat voel ik.”
“Mmh.”
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Gesloten